Sabtu, 21 Februari 2009

JANGAN BERLENGAH LAGI, CEPAT BERTINDAK UNTUK MASA DEPAN KITA

Assalamualaikum,

Ok izinkan saya coretkan sedikit apa yang terbuku kat hati saya ni yer...
Selama saya melibatkan diri dalam bisnes Susu Alpha Lipid ni, bila bertemu pelanggan yang minat nak buat bisnes tapi takut-takut dan tak yakin dengan keputusan, selalu memberikan alasan seperti dibawah;

1.Minat tapi tak cukup modal atau bajet.
2.Minat tapi tak cukup masa, terlalu sibuk.
3.Ada modal, tapi takut tak menjadi.
4.Minat dan ada modal tapi tak pandai nak promote.
5.Tak yakin produk ni akan bertahan lama atau sekejap jer
6.Dan lain-lain lagi...

Bagi saya yang pernah berfikiran seperti anda semua, anda harus berubah dari mempunyai alasan sebegini. Ini kerana sampai bilakah kita harus berlengah-lengah dengan alasan tersebut. Takkan sampai ke tua kita nak gunakan alasan tu. Kalau begitu sampai ke tualah hidup kita tetap di tahap yang sebegitu takkan berubah.

Biar kita bersusah-susah dahulu dan bersenang-senang dikemudian hari. Siapa lagi yang nak ubah kehidupan kita dari susah menjadi senang, dari senang menjadi selesa dan dari selesa menjadi bertambah selesa. Tentulah kita sendiri yang kena ubah dari sekarang!!

Kita tak boleh nak harapkan orang lain untuk bantu kita sepanjang masa. Kita kena berdikari dan ikhtiar sendiri untuk masa depan kita dan keluarga. Kalau kita rasa kita susah dan takde duit nak buat perniagaan susu alpha lipid ataupun apa jua perniagaan yang lain dan terus berputus asa,sampai bila-bila lah kehidupan kita sentiasa di tahap sama.Takkan kita nak hidup susah jer dari muda sampai ke tua!!Asyik kerja pagi ke petang, dapat gaji bayar hutang. Tengah bulan dah semput, gali lubang tutup lubang...

Cuba fikirkan,sampai bila pula kita nak sentiasa sibuk? sampai ke tua kah nak ke sana-sini atas urusan kerja dengan orang!! Alangkah seronoknya kalau ditakdirkan kita sibuk sampai ke tua pun, biarlah masa tu pendapatan kita dah lumayan dan kita mempunyai aset dan harta yang kukuh.
Mesti setiap dari kita mempunyai impian atau angan-angan untuk memiliki aset atau apa jua harapan bagi memenuhi kehendak kita selama ini dan bagi menjamin masa depan kita yang cerah.

JOM KITA TENUNG MASA DEPAN KITA SEKETIKA...
DAN JOM KITA BERANGAN-ANGAN SEKEJAP, BUAT PEMBAKAR SEMANGAT KITA...
MANA TAHU SUATU HARI NANTI KITA BERJAYA MEMILIKI SEMUA SEPERTI DIBAWAH NI...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan